Återbetalnings- och Returpolicy för Hår3000

Vår målsättning på Hår3000 är att erbjuda högkvalitativa produkter och tjänster till våra kunder. Vi är övertygade om att du kommer att vara nöjd med ditt köp. Om du ändå behöver göra en retur eller begära en återbetalning, vänligen läs igenom vår policy nedan.

Retur av Produkter

Om du inte är helt nöjd med ditt köp, erbjuder vi dig möjligheten att returnera produkter inom 14 dagar från det att du mottog din beställning. För att vara berättigad till en retur måste produkten vara i originalskick och i obruten förpackning.

För att göra en retur, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@har3000.se och ange följande information:

  • Beställningsnummer
  • Produkt(er) som du vill returnera
  • Orsak till returen

Vår kundtjänst kommer att hjälpa dig med returprocessen och ge dig instruktioner om hur du kan returnera produkterna till oss. Observera att du kan bli ansvarig för returfrakten om returen inte beror på fel från vår sida.

Efter att vi har mottagit de returnerade produkterna och granskat dem, kommer vi att behandla din retur och återbetala det belopp du har betalat för de returnerade produkterna. Återbetalningen kommer att ske till det ursprungliga betalningssättet inom 14 arbetsdagar efter mottagandet av returen.

Felaktiga eller Skadade Produkter

Om du mottar felaktiga eller skadade produkter, vänligen kontakta vår kundtjänst inom 8 dagar från det att du mottog din beställning. Vi kommer att ersätta de felaktiga eller skadade produkterna utan extra kostnad för dig.

För att rapportera felaktiga eller skadade produkter, vänligen kontakta oss på info@har3000.se och ge följande information:

  • Beställningsnummer
  • Beskrivning av felet eller skadan
  • Eventuell medföljande bilder som visar felet eller skadan

Vi kommer att utvärdera din rapport och ordna för utbyte eller återbetalning av de felaktiga eller skadade produkterna så snart som möjligt.

Undantag från Returpolicy

Följande produkter och tjänster omfattas inte av vår återbetalnings- och returpolicy:

  • Presentkort: Vi kan inte utföra återköp för köp av presentkort. Presentkort är inte återbetalningsbara och kan inte konverteras till kontanter.

Skador vid Transport från Tredje Part

Vi förstår att skador kan uppstå vid transport och leverans från tredje part, och vi vill försäkra våra kunder om att vi vidtar åtgärder för att se till att produkterna skickas i gott skick. Om du mottar en produkt som är skadad vid leverans, vänligen notera följande:

  • Om produkten är skadad vid leverans från tredje part, är det transportörens ansvar. Vi ansvarar inte för skador som orsakas under transport och leverans av produkter.
  • För att säkerställa kvaliteten på produkterna och underlätta eventuella anspråk, rekommenderar vi att du omedelbart kontaktar transportören och rapporterar skadan. Följ de riktlinjer och förfaranden som transportören anger för att rapportera skador.
  • Om du behöver ytterligare assistans eller har frågor om hur man hanterar skador vid transport, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@har3000.se, och vi kommer att göra vårt bästa för att assistera dig.

Överensstämmelse med Svenska Lagar och EU-Direktiv

Hår3000 är åtaget att följa gällande svenska lagar och EU-direktiv som reglerar våra verksamhetsområden. Vi strävar efter att säkerställa att våra policyer och praxis är i linje med dessa lagar och direktiv för att skydda våra kunders rättigheter och intressen. Om du har frågor eller behöver ytterligare information om hur vi följer dessa riktlinjer, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@har3000.se

Kontakt

Om du har några frågor eller funderingar om vår Återbetalnings- och Returpolicy, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@har3000.se